Makale Tarihi: 17.12.2021
Görüntülenme: 470

E-DEFTER Başvurusu Hakkında

Bildiğiniz üzere 09/02/2021 tarihli 31390 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 526) gereğince Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan eczanelerimiz 01/07/2021 tarihinde e-Faturaya geçiş yaptı.

ELEKTRONİK DEFTER GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 1) e göre “e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükellefler” 31/12/2021 tarihi saat 23:59 ‘a kadar e-defter başvurularını yapmak zorundadır.

Bununla birlikte e-defter başvurularının da Mali Müşavirimizle birlikte e-imza veya mali mühür ile yapılması gerekmektedir. Başvuru sırasında Mali Müşavirimizin kullandığı muhasebe programı doğru seçilmeli, defter kapanışlarının aylık/3 aylık yapılacağının dikkatli seçilmesi gerekmektedir.

E-Defter başvurusunun ;

  • Başvurunun Mali Müşavir ile birlikte https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/ adresinden yapılması gerekmektedir.
  • E- İmzanın aktif olması gerekmektedir.*
  • E-Defter gönderim periyodunu (1 Ay-3 Ay) Mali Müşavirimiz ile belirlememiz gerekmektedir. Başvurudan sonra 1 ay içerisinde bu konuda (1 Ay/3 Ay) değişiklik yapılabilir.

* Acil olarak Mali mühür alma zorunluluğu yoktur. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından e-defter gönderimi için mali mühür ya da e-imza kullanım zorunluluğunun kaldırılacağı bilgisi geldiği için bu konuda meslektaşlarımızın acele etmemesi gerekmektedir. Sadece başvuru için elimizde var olan e-imzalar yeterli olup ayrıca mali mühür alınması konusunda aceleci davranmayınız.

https://www.edefter.gov.tr/edefterbasvuru.html

E-deftere geçmek zorunda olan eczanelerimiz için sadece envanter defterimizin (en fazla 100-150 sayfa) noter onayı yapılacaktır. Genel Gider Payı-Kırtasiye Ücreti-Defter Onayı gibi ücretler konusunda Mali Müşaviriniz ile işbirliği ve iletişim içerisinde olmanızın ve birlikte karar vermenizin en doğrusu olduğunu düşünüyoruz.

Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.